14 Ocak 2009

Eğlenelim-Öğrenelim Serisi Ders No 1: Dimağmızı Geliştirelim

Final haftasına resmen girmiş bulunan ve çarpraza düşme* tehlikesi bulunan bir öğrenci olarak elbette kafayı yemenin eşiğine geldim. Dolmuşta şurda burda kendi kendime, bazı kelimelerin kökenlerini irdeledim ve bir kaç sonuca ulaştım. Onlardan ilkini paylaşayım hemen.

(* çarpraza düşmek: dd ve dc aldığı dersleri not ortalaması 2'nin üstünde olduğu için tekrar almamak ama ileri dönemlerde ortalamayı 2'nin altına düşürdüğü için o dersleri de almak ve böylece okula nerdeyse baştan başlamak)

Bu gereksiz bilgiden sonra hemen konuya geri dönüyorum. Mesela salıncak deriz. Niye? Salınan bir cisimdir. Oturak deriz. Niye? Çünkü oturulan cisimdir. Kürek deriz. Niye? Küremeye yarayan cisimdir. Burdan kelime kök ve ek birleşimini irdeleyerek tahmin edebileceğiniz o kelimeye ulaştım. TAŞAK!!! Peki neden taşak adı? Efenim malum sperm denen zımbırtı çok narin bir yapı ve 37 OC sıcaklığı gördü mü perte çıkıyo. O yüzden de testis denilen yapı vücudun dışında bulunuyo. Yani dışarı taşıyo. Evet taşmak! Anahtar kelime. Attık onu cebe. Kökümüz taş- ekimiz ise -ek -ak eki. Birleştiriyoruz ne çıkıyo: Taşak. Yani taşan cisim. Bu yüzden taşak demek sadece testis demek değil. Evlerin balkonları için de taşak diyebiliriz. Veyahut bilimum çıkıntılar için taşak diyebiliriz. Çünkü onların hepsi birer taşaktır, taşan cisimlerdir.

Taşak kelimesinin gerçek anlamını öğrendikten sonra sıra geldi Taşak Geçmek deyimine. Taşak geçmek doğadan insana aktarıma örnek verilebilecek bir deyimdir. Cıvımak, laçkalaşmak, böyle yılışmak yımış yımış olmak manasına gelir. Biriyle dalga geçerken kullanılır ve "Taşak Geçiyom olüümmm ekiekieki" denir.

Bu kadar bilgiden sonra vardığımız sonuç şudur: "Her gördüğün çıkıntıyı taşak zannetme". İyağşannar efenim =)

2 yorum:

Kutay dedi ki...

Taşak taşınmak için yaratılmış bişeyde olabilir, sonuçta o ordan sarkıyo sende onu taşıyosun. Bunuda bir irdelemek lazım..
Birde finallerin varsa takmayacaksın tak açacaksın bi kahve kaşık kaşık yiyeceksin kuveetlenecek güç kazanacaksın:P

dübüratif patetez dedi ki...

Kahve kaşıklamayı yazın çok yapıyodum. Cokguzeedaaddu :D (bkz: tafarel)